Legumele si fructele congelate, cea mai buna solutie in anotimpul rece

Este foarte importanta includerea fructelor si a legumelor in alimentatie, in special iarna, pentru a sustine sistemul imunitar. Legumele si fructele congelate sunt preferabile deoarece nu si-au pierdut din nutrienti, culoare si aroma, nu au fost deteriorate in timpul transportului pe distante mari si nu au vreun adaos de conservanti pentru a li se mentine aspectul proaspat, precum cele din supermarketuri. Sunt gata portionate, spalate, deci pot fi preparate mai repede si putem folosi din ele exact cat ne trebuie, restul se pot pune din nou in congelator si le putem gati cand avem nevoie.

“Congelarea este o metoda sigura de pastrare a legumelor si fructelor, care conserva nealterate vitaminele si aromele” sau “congelarea nu diminueaza in mod semnificativ valoarea nutritionala a produselor proaspete” iata doua formulari care mi-au atras atentia si pe care vreau sa vi le prezint.

Prima formulare este preluata din revista Felicia nr. 261/august 2011 pg.32, unde autoarea Veronica Piciorusi ne prezinta ce tipuri de legume si fructe se preteaza a fi congelate astfel: conopida, broccoli, varza de bruxelles, fasolea verde, mazarea, ardeiul, dovlecelul – pot fi congelate in stare cruda iar: loboda, stevia, spanacul, frunza de vita de vie, fasolea verde si galbena – pot fi congelate dupa oparire sau: ardeiul copt si vinetele coapte – dupa ce au fost curatate pot fi congelate. De asemenea mai pot fi congelate cu succes in stare cruda zarzavatul de ciorba/supa/tocanita cum ar fi: leusteanul, patrunjelul si mararul ca si o mare parte din fructe si fructe de padure ca de ex.: cirese, visine, caise, piersici, afine, zmeura, mure, coacaze, capsuni etc.

Pe timpul iernii cu legumele mai sus prezentate se pot prepara o gama variata de mancaruri cum ar fi: ciorbe, supe, tocanite, creme, sosuri etc. La fel din fructe se pot prepara: tarte, inghetate, placinte, creme etc.

Ca producator am inteles indemnul subtil al autoarei si anume – este de preferat a se consuma pe timpul iernii legume congelate care au crescut pe timp de vara, in detrimentul legumelor proaspete care pot fi gasite in sezonul rece.

De ce este de preferat a se consuma acest tip de legume congelate?

Deoarece acest tip de legume au crescut pe timp de vara unde procesul de fotosinteza s-a desfasurat normal, deoarece lumina zilei este pe o perioada de 14-16 ore/zi iar caldura vine de la soare, in detrimental celor care sunt crescute pe timp de iarna, unde procesul de fotosinteza nu se poate desfasura corect, deoarece lumina zilei este pe o perioada de 8-10 ore/zi cu multe zile fara soare cu nori si ceata iar caldura este una artificiala de fortare si dezvoltare.

A doua formulare “congelarea nu diminueaza in mod semnificativ valoarea nutritionala a produselor proaspete” este preluata din bestsellerul american “In apararea mancarii” publicat in 2008 unde cunoscutul autor Michael Pollan ne recomanda la pg. 133 sa consumam legume congelate provenite din soluri hranite cu materie organica. De ce sa consumam acest tip de produse – deoarece asa cum specifica la pg. 134 “recent, comparatiile realizate intre cateva culturi organice si conventionale au relevat faptul ca mai multe plante provenite din culturile organice aveau niveluri mult mai ridicate de antioxidanti, flavone, vitamine si alte nutrimente”.

Am prezentat cele doua formulari, deoarece din discutiile avute cu mai multe persoane am constatat o anumita “retinere” in a folosi produse congelate. Oricum ideal ar fi sa ne informam si sa luam decizii in cunostinta de cauza.

In 1998, FDA a confirmat faptul ca fructele si legumele congelate furnizeaza aceleasi substante nutritive esentiale si benefice sanatatii precum cele proaspete.

Deci, pentru a ne asigura ca beneficiem de toate vitaminele si mineralele legumelor si ale fructelor si in timpul iernii, cea mai buna alternativa este sa le cumparam pe cele congelate.
De la noi puteti cumpara, congelate, in pungi vidate: ardei, dovlecel, legume asortate, morcovi, vinete coapte la cuptor de lemne, kale, rosii dar si mure resurse de viatamina C, necesara organismului in cantitate mai mare in timpul sezonului rece.

Anunțuri

One response to “Legumele si fructele congelate, cea mai buna solutie in anotimpul rece

  1. Excelent articol! Aveti cumva date despre valoarea nutritionala inainte si dupa congelare a diverselor fructe si frunze verzi (valoare sau procentaj). Rog raspuns pe email: info@greensmoothies.ca.
    Alina Munson

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s