Cat din substantele nutritive se pastreaza dupa congelarea fructelor si a legumelor?

Am fost intrebati de catre unii dintre clientii nostri daca, prin congelare, nu se pierd din valorile nutritive ale produselor.

Pe timpul iernii, produsele congelate sunt cea mai buna sursa de vitamine. De ce? Pentru ca, de la recoltare si pana ce sunt consumate, cat timp stau in magazine sau pana ce le gatim dupa cumparare, ele isi pierd treptat vitaminele si mineralele, deoarece le consuma pentru propriul lor metabolism. De exemplu, fasolea verde isi pierde pana la 45% din nutrienti, broccoli si conopida pierd 25% iar morcovii 10% .

Valoarea nutritiva a legumelor congelate este foarte bine conservata, intrucat timpul de la recoltare pana la congelare este foarte mic, dureaza cateva ore. Legumele congelate imediat dupa culegere nu isi pierd deci nutrientii in aceeasi masura cu cele necongelate. Astfel, mazarea congelata contine cu 30% mai multa vitamina C decat cea proaspata trimisa spre comercializare iar fasolea verde contine cu 45% mai multa vitamina. “Majoritatea vitaminelor se pastreaza foarte bine in congelate sau in legumele din conserve”, afirma dr. Barbara Klein de la Universitatea din Illinois, care se ocupa cu cercetarea diferentei dintre legumele proaspete si congelate.

In timpul congelarii are loc o anumita pierdere a vitminelor, cea mai mare fiind a vitaminei C, cca. 25%, dar mai mica in cazul altor vitamine,de exempu cca. 10% in cazul vitaminei B1. Dar pierderea initiala este compensata de pierderea mai mica pe parcursul congelarii. De exemplu, carotenul din produse este protejat prin ambalare, fiind ferit de lumina care il distruge. Mazarea congelata are cu aprox. 60% mai mult caroten decat cea proaspata din magazine, printre altele, datorita expunerii mici la lumina.

Prof. Dr. Gheorghe Mecinicopschi afirma in cartea “Si noi ce mai mancam…” faptul ca “distrugerea vitaminei B1 are loc sub actiunea temperaturii, fiind mai stabila la valori ale PH-ului cuprinse intre 4,5 – 6; peste valoarea 8 vitamina se distruge rapid; la fel in prezenta cuprului, fosfatilor si acetatilor” (pag 199) si ca “ acidul folic este distrus rapid prin prepararea alimentelor la caldura, 50% se pierde in 3 zile de pastrare a legumelor si 90% in primele 2 minute de fierbere. Oxigenul din aer, lumina, caldura, acizii, spalarea, maruntirea distrug acidul folic” (pag 207).
Deasemenea el afirma ca “decongelarea legumelor si carnii in apa reduce continutul de vitamine”, recomandand ca “legumele, fructele si carnea sa fie introduse in mancare chiar in stare congelata”.

ATENTIE! Toate acestea sunt adevarate in cazul in care comparam legumele proastepe ecologica (bio) cu legumele bio congelate deoarece legumele care au fost crescute intr-un mediu inensiv au o cantitate mai mica de vitamine si minerale asa cum o sa aratam intr-un articol ulterior.

Puteti cumpara de la noi:
Kale
Ardei
Morcovi
Rosii
Dovlecel
Mure

Surse: http://www.bonduelle.ro , http://www.sfatulmedicului.ro, http://www.unica.ro

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s