Oul – aliment complex

Oul, produs in jurul caruia sunt atatea mituri si care este recomandat atat de des, este una dintre cele mai importante surse de vitamina A. Marele avantaj al oualor este faptul ca ele contin multe proteine si putine calorii. Consumul a doua oua zilnic ne ofera 11-13% din aportul nutritional necesar(echivalentul a 100 gr de carne) dar continutul scazut de calorii nu ne afecteaza sanatatea. Deci ouale sunt indicate daca vrem sa ne pastram greutatea optima, fara a tine o cura de slabire. Fosforul si vitamina D, atat de necesare sistemului osos sunt deasemenea nutrienti de baza ai oului. Pentru copii, ouale sunt foarte importante in perioada de crestere, este indicat a fi incluse in mic-dejunul lor, pentru o dezvoltare sanatoasa si impotriva anemiei, datorita continutului bogat in vitamina B12, ce imbunatateste asimilarea fierului.

Ouale sunt o sursa nutritionala importanta in timpul sarcinii si al lactatiei, ajutand foarte mult la formarea neuronilor si a centrilor memeoriei bebelusului.

Consumul de oua reduce riscul aparitiei bolilor de inima si a celor de ochi, datorita proteinelor ce actioneaza ca antioxidanti si antiinflamatoare. Femeile ce includ regulat ouale in alimentatie au un risc scazut de cancer la san.

Se spune ca oul creste colesterolul. Galbenusul oului contine, intr-adevar, mult colesterol dar in acelasi timp, continutul sau de lecitina impiedica depunerea colesterolului pe vasele sangvine. Astfel, aportul de colesterol al oului este neutru datorita lecitinei care, in acelasi timp, mentine sanatatea celulei nervoase a creierului.

Culoarea galbenusului este datorata carotenului, eficient in combaterea stresului oxidativ, a bolilor cronice si a imbatranirii precoce.

Se spune ca oul este un aliment ce provoaca alergii. Acesta este doar un mit. Oul nu este mai alergic decat alte alimente. Doar ouale de rata pot fi contaminate mai usor cu Salmonella, de aici pornind si ideea(gresita) ca oul de rata este mai toxic decat cel de gaina.

De ce sa consumam oua din fermele bio? In primul rand, datorita conditiilor in care sunt crescute gainile. Spatiul este mai mare, furajele nu contin pesticide, conservanti sau organisme modificate genetic. Conform unui studiu efectuat in 2008 de catre cercetatori italieni, Hidalgo&co, asupra a 41 de parametri fizici si chimici ai calitatii oualor provenite din cele 4 sisteme de crestere a gainilor ouatore(custi, hale, aer liber, bio) exista o diferenta de ordin calitativ in defavoarea oualor provenite de la gaini crescute in custi. In 2010, prof. univ. dr. Mihai Decun prezenta conducerii Agentiei Nationale Sanitar-Veterinare un raport in care afirma ca ouale provenite din fermele ecologice (bio) „au o calitate superioara celor de tip conventional, pentru ca nu contin reziduuri de pesticide, hormoni si medicamente, au un continut mai redus de colesterol si concentratii mai mari din vitaminele A, D, E, K, B si Omega 3″.

Cum sa preparam oul, incat sa-si pastreze cat mai mult din aportul nutritional? Conform nutritionistilor, oul fiert si oul gatit “jumari”, adica spart intr-un vas de teflon, cu putin unt sau ulei de masline si amestecat inainte de a se coagula complet, sunt cele mai indicate a fi consumate.

Va asteptam la noi pentru a cumpara oua ce se incadreaza in toate standardele de calitate, gustoase si sanatoase.

Surse: htm http://www.jurnalul.ro/trup-minte-suflet/oul-vine-de-hac-colesterolului-293580, http://www.codrosu.ro/oul-si-cura-de-slabire-%E2%80%93-beneficiile-consumului-de-oua-pentru-sanatate/ , http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/investigatii/experiment-rl-exista-diferente-intre-ouale-bio-si-cele-de-baterie-183972.html , http://www.bio-romania.org/ouale-ecologice-tot-mai-cautate/

Anunțuri

2 responses to “Oul – aliment complex

  1. Multumesc pentru articol! Chiar cautam informatii zilele astea depsre ou pentru a face un articol. As mai adauga 2 lucruri. Ouale nu trebuie consumate des pentru a nu forta ficatul, 2 oua pe saptamana e de ajuns. Proteina din oua sufera transformari nefavorabile in urma procesarii termice, de aceea este mai bine sa le consumam crude. Sau macar galbenusul sa fie lasat crud. Deci numai oua bio si din surse de incredere 🙂
    Ma bucur ca exista oameni ca voi, cu cele mai bune ganduri,
    Tania

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s