Dieta MIND

 Dieta MIND 

 Mediterranean-DASH Intervention for Neurodegenerative Delay (dieta Mediteraneană + dieta DASH orientate catre întârzierea procesului neurodegenerativ), a fost concepută de către cercetătorii de la Rush University Medical Center, prin asocierea principiilor nutriționale ale dietei mediteraneene cu cele ale dietei DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertention). 

Studiile preliminare au arătat faptul că o alimentația bogată în legume, verdețuri și cereale integrale, cunoscută ca dieta MIND, poate încetini îmbătrânirea creierului şi declinul     cognitiv la persoanele de peste 50 de ani.

 Cercetarea a avut o durată de 4 ani și 7 luni, timp în care 960 de persoane cu vârsta medie de 81,4 ani din 40 de cămine pentru bătrâni din Chicago au urmat dieta MIND (Mediterranean-DASH Diet Intervention for Neurodegenerative Delay). 

Rezultatul: voluntarii care au respectat strict regulile dietei au devenit cu 7,5 ani mai tineri din punct de vedere cognitiv în comparaţie cu ceilalțvoluntari care au urmat mai puţin indicațiile, este notat în publicația Alzheimer & Dementia.

Stilul de alimentație MIND reprezintă o îmbinare între dieta mediteraneană, bogată în legume, ulei de măsline, nuci şi carne de peşte, şi dieta DASH, concepută să limiteze efectele hipertensiunii prin consumul de legume si cereale puțin procesate.

 Alimente interzise

Carnea roşie, brânza, untul, margarina, pastele, preparatele prăjite şi dulciurile sunt alimente interzise.

 Alimente recomandate

Legumele verzi cu foi (spanac, salata verde, mangold, kale ,rucola,), legumele de sezon, oleaginoasele, leguminoase cu bob (fasole, năut, linte), fructele de pădure, cerealele integrale, pestele, şi in cantități limitate uleiul de măsline şi vinul, carnea de peşte (preferabil din ape curgătoare).
 
Prin urmare

„O persoana ar trebui sa consume zilnic cel puțin trei porții de cereale integrale, o salată din frunze verzi şi una din alte legume de sezon, maximum 50 g oleaginoase (nuci, migdale, caju), măcar la doua zile sa consume leguminoase tip fasole uscata, de doua ori pe săptămâna peşte, de doua ori pe săptămâna carne de pasăre şi de trei ori pe săptămâna fructe de pădure, ele având un important rol protector la nivel cerebral”

Chiar dacă dieta MIND este o noutate în domeniul nutriției și dieteticii şi chiar dacă sunt necesare studii suplimentare care să susțină rezultatele benefice obținute până în prezent, pentru a accelera rezultatele sunt recomandate asociere cu alte activităţi  conexe: demararea unui program de mișcare zilnică sau sport, demararea unei cure depurative cu ceaiuri, demararea unui program de ‘igienă intelectuală’ prin echilibrarea activităților lucrative cu cele recreative.

captureDintr-un total de 38 de planuri alimentare, dieta MIND s-a clasat pe următoarele poziții conform unui clasament al celor mai sănătoase și eficiente diete în managementul greutății corporale (realizat de specialişti Centrului pentru Management Ponderal JohnsHopkins (Baltimore) în colaborare cu Departamentul de Nutriție al Universității din Utah) publicat la finalul anului 2015
Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s